zondag 19 februari 2017

Een poging tot Handletteren....


Van het tasjes en hartjes haken naar het handletteren. Het lijkt wel of iedereen daar nu mee bezig is en natuurlijk wil ik het ook proberen. Maar dat valt nog niet mee hoor en zeker niet als het papier ook nog eens niet mee werkt. De zakken zijn geschikt om buiten kaarsjes in te branden en behandeld met een speciaal goedje om het [af]branden van de zakken tegen te gaan. Maar daardoor lastig om op te schrijven want de inkt vloeit nogal en maakt de letters snel slordig. Nou ja het was een poging en nog zeker niet goed.
Wie van jullie is ook aan het handletteren. Om er toch een haak-tintje aan te geven heb ik maar gestrooid met roosjes, dat kan nog wel in de Valentijnsweek.
Fijne week allemaal.

8 opmerkingen:

  1. Handletteren is leuk om te doen als afwisseling tussen het haken door. Je hebt hetjezef meteen moeilijk gemaakt door op die zakken te beginnen. Maar het resultaat ziet er goed uit. Leuk idee om zo eigen windlichten hand te letteren.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik kwam er ook achter dat ik het mezelf niet makkelijk maakte maar eenmaal begonnen geef ik niet zo snel op en dan moet het hoe dan ook af. En ach het was een goede leerschool. Fijne dag Groetjes van Claire

      Verwijderen
  2. Alvast heel mooi gelukt. Ik zou het geduld niet hebben denk ik.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou wel van tekenen en schrijven e.d dus dat scheelt. Maar is nog zeker niet 100% goed.
      Maar dat maakt niet uit, we gaan gewoon door met oefenen. Groetjes van Claire

      Verwijderen
  3. Ik heb afgelopen zomer ook een poging gedaan, vond het een leuk "klusje" voor op de camping.
    Maar ik ben veel te ongeduldig, dus ben niet ver gekomen.
    Deze papieren zakken vind ik wel heel eeg mooi geworden zo.
    Gewoon blijven oefenen......doe ik ook met haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou inderdaad Daphne je hebt gelijk, het is een leuk klusje maar wel een klusje waar veel tijd in gaat zitten en je eindeloos geduld voor moet hebben. Maar goed, net wat je zegt, we blijven gewoon oefenen hetzij met schrijven, hetzij met haken :-) Groetjes van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh, dat ziet er prachtig uit. Ik wil ook nog aan handlettering beginnen. Mijn dochter heeft hier een boek over, maar misschien is het leuker om een workshop te volgen. En handlettering kan heel goed samen met haken hoor, het is allebei creatief !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, dat ziet er heel goed uit. Zeker voor een eerste poging. Ik doe het ook als afwisseling van het haken/breien. Dan voornamelijk kleine kaartjes. Superleuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.